vrijdag 6 april 2012

PASEN!!

Hoera het is Pasen!

Voor de meeste fijn een lang vrij weekend!


Gezellig met de familie aan het Paasontbijt met heerlijke verse eitjes.
En daarna evt. samen met de kinderen/kleinkinderen Paas eieren zoeken in de tuin!


Bij mooi weer er misschien s'middags samen gezellig op uit, en anders maken we het binnen gezellig met een spelletjes, en een hapje en een drankje.

Ben druk in de weer geweest om alle paaseitjes overal in schaaltjes te leggen voor de kids, want de partij die ik eerst had was zo gauw verdwenen...dat ik met de opnieuw gekochte eitjes etc. maar even gewacht heb...
Ik  vond toen ook nog dit mooie schaaltje wat ik ooit gekocht heb, maar wat eigenlijk toch niet bij mijn stijl paste,  ik kon het toch niet weg doen...en nu krijgt het (tijdelijk) dan toch nog een mooi plekje!
Leg er nog maar even niet zo veel eitjes op... want mijn ega is er ook heel erg gek op!


Het verbaasd me trouwens hoeveel mensen, niet eens precies weten wat Pasen precies betekend, en waarom het van oorsprong eigenlijk gevierd wordt.

Ja natuurlijk is het heel fijn zo'n extra lang weekend...
...maar het Paasfeest betekend eigenlijk, dat er gevierd word dat Jezus uit het graf is opgestaan, nadat hij op Goede vrijdag is gekruisigd!

Ik vond dan ook de tekst op deze oude plaat, die in mijn kast staat, samen met een oud klein kinder bijbeltje...wel toepasselijk!


Hoe jullie Pasen ook gaan invullen, en wat het voor ieder ook mag betekenen...












...Ik wens jullie hele Fijne Paasdagen!

Heb het "Goed" met elkaar!

                                                                               

Lieve groetjes van Marianne!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik beleef het ook in de diepere betekenis, Marianne.

Jullie ook goede Paasdagen gewenst!
Gerry

It's me zei

Hele fijne dagen !! ..geniet !!...liefs van mij....xxx...

Fort lapin zei

Hey Marianne ik wens jou en je familie heel hele mooie pasen toe!!

Ps ik ben 2 e paasdag open van 11.-16.00 uur!!

Lieve groet peet

Mayflower zei

Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog Marianne.
Jouw emaille kan met de Magnolia's staat ook prachtig in de vensterbank.
Ik heb op mijn slaapkamer nog zo'n zelfde kan staan met Magnoliatakken (ook nep) en heb overal in huis wel een toefje nepbloemen staan. Ze maken deze tegenwoordig zo mooi, maar ook echte bloemen ontbreken niet.
Ik wens je hele fijne Paasdagen toe.
Lieve groet, Mea

Anoniem zei

Oh ik zie het volgens mij al,je kan bij sjabloon ontwerper de kleuren veranderen,want de tijd en reacties en links naar dit bericht hebben dezelfde kleur als je blog,dus je kan de link kleur dus donkerder maken en zien wij het wel.

Wat heb je prachtige spulletjes in je huis,echt gezellig,ben ook zo dol op brocante,ik wens je een fijne 2e paasdag,lieve groet Musje.

Anita zei

Volgens mij zijn je kleinkinderen helemaal niet degene die de eitjes hebben opgegeten!!!!!

FIJNE PAAS