zondag 19 februari 2012

Eindelijk is het dan zover!

 


Welkom in mijn Brocante
huisje!


Al zo lang van plan, maar op deze saaie zondagochtend, gaat het er nu maar eens van komen, om mijn passie voor mooie oude Brocante spulletjes, met andere "verslaafden"te delen!
Vanaf dat ik getrouwd ben...en dat is echt al heeel erg lang...ben ik al gek op oude spulletjes, en het (re)stylen van plekjes in mijn huis.




Mijn man heeft dan ook in al die afgelopen jaren, vaak met lede ogen, moeten aanzien dat niet alleen de meubels van plaats, maar ook van aanzien waren veranderd als hij thuis kwam.

En ook zoals die keer (wat hij toen beslist niet kon waarderen)...dat toen hij s'morgens de kamer instapte, en voordat hij het lichtknopje kon bereiken...bijna languit over een stoel viel waarvan hij toch zeker wist, dat die daar niet stond toen hij (eerder dan ik) naar bed was gegaan! 



Waarmee dan ook misschien wel duidelijk wordt, dat ik een nachtmens ben, en als ik s'nachts niet kan slapen, i.p.v. te blijven draaien en woelen in bed...opsta.
En ja...dan komt het soms wel voor, dat ik na, het met een kop thee, bladerend in één van mijn Brocante tijdschriften...ineens door nieuwe inspiratie gedreven...iets ga veranderen, of zelfs schilderen.
...Ja...ik ben een ernstig geval ben ik bang...





Mede daardoor, en door het dicht slibben van mijn huis, met steeds weer nieuwe leuke aanwinsten, meegebracht van o.a. diverse bezochten rommelmarkten etc. ben ik eind 2005, samen met mijn jongste dochter, een gezellige Brocante winkel begonnen.
Tot eind juli 2010 hebben wij dat met veel plezier gedaan, maar helaas zagen wij ons toen genoodzaakt om de winkel te sluiten.



Sindsdien lukt het mij, door verschillende lichamelijke  ongemakjes, niet altijd, om zo druk bezig te zijn, met wat ik het allerleuktste vind...rommelen in huis...om het steeds weer wat anders/leuker te maken.


Dus vandaar deze Blog...om in ieder geval mijn passie met anderen te delen...en ook om hen, zo af en toe een kijkje in en rondom mijn huis/tuin te geven!

Waardoor ik hopelijk ook weer meer inspiratie, en fut zal krijgen, om thuis weer lekker aan de slag te gaan.



Ik zou het dan ook super leuk vinden, om zo af en toe een reactie te krijgen, en misschien 'zelfs ook'eens een kijkje te mogen nemen, in u....met veel liefdevolle passie....ingerichte huis!





Nog een Hele Fijne zondag allemaal!


3 opmerkingen:

Fort lapin zei

Welkom in blog land

groet Peet

Grietje zei

Welkom ook in blogland....ikzelf ben ook pas sinds een paar weken hier aanwezig. Erg leuk moet ik zeggen en door dit bloggen ben ik wel weer een beetje meer met het inrichten en stylen bezig gegaan.....je ziet zoveel moois voorbij komen op al die blogs....en dat werkt wel inspirerend.
Ik wens je dan ook heel veel blogplezier!!!

Prettig weekend,
Groetjes Grietje

MARIANNE zei

Leuk Grietje...dat je even op mijn Blog bent langs gekomen.
Ik heb geprobeerd ook even bij jou te kijken, maar kan je blog niet openen?
Heb inmiddels ook van Petra begrepen dat sommige nieuwe volgers, problemen hebben om op mijn Blog de reacties te openen.
Het gekke is dat ik jullie reacties wel in beeld krijg, en ze ook kan beantwoorden?
Het blijkt dat als je met het aanklik streepje op "door Marianne geplaatst" gaat staan, en daar overhen naar rechts schuift, de reacties bij jullie wel in beeld komen?? en daarna ook blijven staan?? Hopelijk lukt het!!

Brocante groetjes, Marianne.

Hoop dat